lunes, febrero 02, 2009

Vi Generós: Vinu Xenerosu

Lo de generós y xenerosu nun tien nada que ver con que el vino seya dolce y alcohólicu-aunque unu d'ellos si ye dulzplayu. La cosa va de xenerosidá por parte de los valencianos-D, P, A, * que mos lu regalaren n'aquella primera reunión al vivu y tamién por parte de los mios collacios de la CAAC que sabiendo que lu iba a apreciare y como había taú malu y perdíme l'eventu quisieron que ficiera les veces d'encargáu dabrílu y saboreálu.

Dos fueron les muestres que mos traxeron de tierres de Valencia. Les dos bodegues alscrites a la denominación de orixe Valencia. Les dos con una cosa en común a pesar de ser dos vinos totalmente destintos: l'apegu a la tierra, el respeutu pe la tradición y l'usu d'uves oriundes de la so rexión pa day carálter al vinu.




Les Alcuses 2006 de bodegues Celler del Roure, na zona del Moixent, gustome abondo, ya na botella mos alvierten de que ta fechu con uves bonamente madures "de raïm ben madur " y señala unos per altos 14%, con lo que nun esperiaba un tragu menos densu, dulce, menos alcohólicu. La mezcla entre uves autóctones: Monastrell, tempranillo-que yo pensaba que por la zona llamabase Bobal y foriates: Cabernet Sauvignon, merlot( uva que me gusta abondu) da presencia a fruta maura-especialmente groselles y mores prietes que destaquen pero solpriende'l sentir el recuerdu de la maera, de la guarda y notar el alcohol que aunque presente y poderosu diluyese na boca en consonancia con la fruta, dando-y equilibriu a un tragu que pide otru( moreish que dicen los anglos). Alcordances de Terruñu, ye como yo lu llamaría porque llevame a tierres dures, de vid forte y clima escambiante onde el sol ye sol, pero el fríu tamién ye fríu. Sabeme a tragu nel pueblu, a bocáu nel bar de la esquina. Prestosu abondu, pidiendo más, nun hay dubia.




Santerra de Murviedro ye un vinu particular, personal, diferente. La uva moscatel siempre foi una d'eses grandes separtaes. Abondu bona pa facer vinu dolce pero poco maleable pa facer vinos secos. Ensin embargu equí Murviedro intenta sacay jugu, day una vuelta pa facer un dry muscat. La botella que llegó a les mios manes ya taba empezando a oxidase y eso desdixera un poco el sabor final. Les frutes blanques y tropicales que deberíen aparecer taben torniando muy madures en boca y ya nun había manera de poder conxugar la acidez natural con el dulzor propiciu de la maceración que llevaba, perdíera frescura pol camín. Tuviera leyendo na so páxina y al parecer faen dos sangraos por separatao, unu de moscatel y otru de la muy local merseguera( la marisancho tamién la nomen)-en proporción 85% a 15% y a continuación faen el ensamblaxe, el coupage que dicen los del ramu, la mezcla, dando-y vueltes fasta atopar l'arumes y los sabores xustos.


Siempre digo lo mismo, el terruñu ye el terruñu y una de les coses meyores que tienen bebides como el vinu, la sidra o la cerveza-porque estes dos últimes tan a la par y tamién tienen terruñu, creéime, ye precisamente la comunión entre tierra, bebida, paisaxe y paisanaxe con lo que dexuru que tendremos que visitar Valencia pa desfrutar de vinos como estos n'esa guapa tierra. Gracies Fonderes Collacios, Moltes Gracies Companys. Haiga Salú

**D ye de Delirium, P ye de Pinar y A ye de Albert- que nun tien blog pero tien compañeres de pisu que tan buenes o eso me dixeran



P.S.- Si d'algún taba espererando que falara de sabores a tierra, cuero, tabaco, piedra etc.... deciy que confundiose de páxina. A mi el vinu sabeme a uva, a frutes, a alcohol natural, a maera, a lo mesmo que me güele, pero a lo otro no porque na vida probé( ni creo que probaré) semexantes materies y si me golifare a cuero, a tabaco o a piedre dexuru que pensaría que taba malo y pediría que me lo cambiaren jejejeje

16 comentarios:

fivixx dijo...

Lo de la etiqueta del primer vino, debe de ser algo asi como "un vino pa traerlos a todos y atalos nes tiniebles" asina que ten cuidao.

Chela dijo...

jejejejejeje puede ser jejejejeje....

Si les tiniebles tan en les profundidaes hay una cosa curiosa con esta bodega. Al comprar más terreno pa plantar viñes y facer excavaciones atoparon enterrada una bodega soterránea que data de fae 400 años. Recostruida y acondicionada puede visitase ya que ta abierta al públicu. Si eses son les tiniebles que m'esperen ALLEGRÍA JEJEJEJEJ LLamame la atención e invitame a cantar eso de :

"Cuando yo me muera,/ tengo ya dispuesto /en el testamento que me han de enterrar /que me han de enterrar/ en una bodega /al pie de una cuba/ con un grano de uva en el paladar/ en el paladar/ en el paladaaaar /...y a mi me gusta el pipipiribipipi/ de la bota empiná pararapapa" jejejejejejeje

Anónimo dijo...

" Con el pipiribipipi/ con el paparabapapa/ al que no le guste el vino/ es un animal y nun val un riaaaaal" TAS COMO UNA MANIEGA!!JAJAAJA

Chela dijo...

Voy date yo a ti maniega, nun dexasti nome pa saber a quien tengo que agradecer el haber pasáu per equí

Po' lo de maniega imaxino que serás Anxelón el d'Infiestu o quiciaes yes la pequeñina a la que vi enantes coneutada al mundu cibernéticu dende'l políganu xixonés

Seyas quien seyas gracies per pasar y haiga salú

Chela dijo...

jajajajaja agora ya se quien yes Manina jejejejeje, la inFiestera porque acaba de ocurríseme una teoría. A Los d'Infiestu nun se si vos llamen piloñetos o como pero lo que ta claro ye que pa la vuesa pandiella con lo que vos gusta la comedia el xentiliciu apropiáu ye INFIESTEROS, vavos al pelu jejejejejeje

Haiga Salú Fermosa

Pin dijo...

Anxelón si!! voy date yo Anxelón y mediu!! Oye, gustame a mi lo de inFIESTERA... si fuera de Infiestu, claro. Pero soy de pueblu! y de pata negra! jaja. Vémonos rapazu.

Sir Asf dijo...

Hola, señor Chela, te hemos hecho caso y ya está disponible la nueva Ronda: Música, maestro.
Esperamos tu participación:
http://hiposurinatum.blogspot.com/2009/02/la-ronda-9-musica-maestro.html

Delirium dijo...

Nosotros ya nos disculpamos a la hora de la entrega, sobretodo porque el maestro Cotoya casi nos hace llorar cuando nos entregó sus cervezas!

En fin, espero que la producción valenciana de cervezas pueda algún día equipararse a la de vinos, que está en un periodo muy interesante en el que muchas bodegas han renunciado a las cooperativas y se han lanzado a fabricar sus vinos.

Por lo general no nos gustan los vinos con mucha madera por aquí. Los vinos valencianos suelen ser poderosos en acidez. Les cuesta encontrar reposo en madera y para eso se añaden variedades francesas, como Cabernet Sauvignon. Pero de aroma y entrada en boca la verdad es que hay algunos maravillosos.

Y digo que tuvimos mala suerte con la elección porque justo los que queríamos no los tenían. En fin, otro encuentro será.

Un saludo, compañero. Espero que los disfrutaras, al menos, en pareja.

Chela dijo...

Compañero Delirium,
El SanTerra estaba oxidado pero no por ello hay que disculparse,la intención vale millones

Les Alcuses es un vino que me gustó mucho, de bocáu decimos en asturianu, que sería eso que llaman carnoso los que escriben de vino. Tiene personalidad que es algo que me gusta en un vino(cuanto más en una cerveza), porque la corriente actual es la de hacer vinos neutros, vinos que gusten a todo el mundo( incluidos jovenes y mujeres, fijate tu que tontería)con el fin de vender más.El resultado son vinos que saben todos igual, que no saben a nada, más bien y que aburren en exceso, incluso para el tomar un vasu, el chateo de diario son aburridos.

Por eso me gustó Les Alcusses porque es diferente, es sabroso y sinceramente a mi la acidez en el vino, siempre que sea natural me gusta,si no bebería mosto jejejejeje

Habrá más de todo, de reuniones de intercambios y de todo, tengo preparado intentar sorprender con algo de la tierra, con algo de sidra especial que estamos elaborando ahora por aquí, a ver que sale jejejejeje

Haya Salud

Peter Dark dijo...

Amigos cerveceros, desde Argentina la Logia Cervecera los invita a la Ronda #10

Manzapivo dijo...

El diván está a tu disposición para la nueva entrega de la ronda: http://manzapivo.blogspot.com/
Saludos!!

Delirium dijo...

Hombre Chela compañero. No me imagino lo que obliga a permanecer alejado de la blogocosa de este modo, pero espero termine pronto. Esta entrada ya ha envejecido lo suficiente.

Lo comentaba ahora en Hipos Urinatum, se te echa de menos por los blogs. Un saludo y ánimo con lo que tengas entre manos.

Catador dijo...

Me sumo a la petición de vuelta. Se echa de menos al comentador crítico y experimentado.

Suerte.

Embracing Darkness dijo...

Uhm, no nos obligues a componerte una canción :(

Catador dijo...

La nueva edición de la Ronda está lista.

Por si hay tiempo, si no, se sabrá entender.

Mucha suerte en todo!

Delirium dijo...

Por intentarlo que no quede.

Aquí está la invitación de La Ronda de este mes. Por supuesto, si no lees este mensaje este mes, y lo lees, otro, no será la de este mes. pero ese mes seguro que hay alguien hospedando la Ronda, y esperando que de nuevo participes.

Un saludo y ánimo.