domingo, junio 29, 2008

L'Asturianu

Faigo equí un parentésis voluntariu entre tantes cerveces pa' referime a un triste momentu dientro de la cultura asturiana. El pasáu miércoles lleíamos na LNE una noticia que afeuta a la Llingua Asturiana de manera direuta. La Facoltá de Filoloxía, reunía en Xunta, decidió votar una emnienda na que se soprime la llingua asturiana de les materies propuestes pa los nuevos títulos de grados. Aún comprendiendo los motivos económicos con los que se quiera disfrazar esta medida lo que más grave me paez ye que la razón principal pa que esto haiga salío allantre nun ye otra que una custión política entre el Decanato y los que tan escontra d'ellos. Por les milongues internes y mamoneos entre unos y otros, la xente anónima que facemos usu y disfrute de la llingua vemonos priváos de que un rasgu llingüísticu y cultural propiu alquiera el empuxe necesariu y lóxicu que debería tener pa avanzar, crecer y recuperase al nivel que tien y se merez. Nun se entiende que filólogos y llingüístes, especialmente dellos que estudien llíngues ya muertes, nun se pongan de acuerdu a la hora de ver lo que ye un bien y una realidá, y no un mal y una cosa virtual. Dame muncha pena. Haiga Salú(Pese a quien pese)


----------------------------------------------------------------------------------------------------

Babaya del día

Por si la selmana nun anduviere lo suficientemente revuelta con esto llega a Llanes la insigne Rosa Díez, una señora que como diz un collaciu míu, Se viste por los pies, a cagar fuera la pota.En pallabres d'esta osada, l'asturianu nun esiste, "es sólo una forma de hablar, a día de hoy".Cago per mi de risa, oyendo tamaña babayada. Si viniere de otra persona molestaríame pero diciendolo una señora con tamañu prestixiu políticu, una moral tan intachable, que nunca nun se aprovechara de les coyuntures pa siguir na poltrona y la foto de la cual aparez al lláu de la pallabra demagogia nel dicionariu de la llingua española, pues voy tomalo a chompla, que ye la meyor forma de enfrentase a personaxes políticos d'esti pelaxe y esti nível. Haiga Salú Rosina( pero acuerdate que a mi no me engañas)

P.S.- Recomiendovos que lleáis esti l'artículu de Álvaro Ruíz de La Peña alrodiu del asuntu de les votaciones, nun tien desperdiciu. Sorna, respeutu y verdaés como puños que soscribo por completu.

16 comentarios:

Delirium dijo...

La indignación en estos casos es necesaria. Y si para eso se tiene que hacer un paréntesis entre tanta birra se hace. Que los blogs están para eso y más cosas. También me parece muy acertado el retrato de Rosa Diez.

Que el asturiano necesita mayor reconocimiento me parece indudable. Y te digo que este blog que tienes hace más por ello de lo que muchos políticos harán, que se llenan la boca en la defensa de la lengua, de las tradiciones y la cultura pero luego son incapaces de gastar el idioma propio en su propio Parlamento. Eso donde vivo lo conocemos bien, quienes lo queremos conocer.

Porque luego es el castellano el que debemos proteger, cuando los que tenemos la suerte de conocer dos lenguas somos los que con alegría cambiamos si es preciso. Proteger el castellano tan sólo se le pide a quien puede hablar otra lengua.

Como dice la poesia:

Una mà molt generosa,
deixà lliure al rossinyol,
llevà la porta a la gàbia
i lligà el pardal del coll.

[Una mano muy generosa
liberó al ruiseñor,
quitó la puerta a la jaula
y ató al pájaro del cuello.
(Vicent Torrent)
]

Salut.

Chela dijo...

Gracies Delirium por les tos pallabres puxando n'esti triste momentu. Como valencianu sabes bien de lo que falamos y lo duro que ye que te nieguen una realidá llingüística que, al marxen de ser mayor o menor, tá ehí ya que ye un bien cultural.

Curiosamente los que tenemos la suerte de poder expresarnos en otra lengua distinta al español somos los que más y mejor la defendemos porque entendemos la realidad que vive. Que cuatro pseudoprogres con afán de llamar la atención y que viven en un mundo irreal-y lo que es peor nos quieren hacer vivir a los demás en dicho mundo vengan ahora con la necesidad de la defensa del español me parece deplorable viniendo sobre todo de quien viene. El concepto de periferia, aunque los políticos se aprovechen de ello, los ciudadanos lo vivimos como algo normal, con conciencia de ello y como, repito,un bien cultural al que no tengo pensado renunciar. Tengo la suerte de ser periférico de tener unos rasgos culturales que incluyen otra lengua pero eso no significa que ataque al centro ni al resto de las cosas que me rodean.Sin embargo, tristemente, si veo que lo contrario ocurre.Y eso me duele.

Les pallabres de Torrent prestosísimes. Gracies otra vegada más.
Haiga Salú

gorki75 dijo...

Hostia, agora resulta que la paisana esta de los coyones ye filóloga y encima especialista n' asturianu,y permítese afirmar que nun ye una llingua. ¿Por qué siempre la xente opina sobre cuestiones lingüístiques con tanta facilidá? ¿acaso faen lo mismo con la química analítica por exemplu? Esta lo que ye, y siempre me paeció, ye una nacionalista española, como el savater y toa esa gandalla, que repunan tolo "periférico". Pero bueno, la cuestión importante ¿qué valor tien la opinión de ésta sobre l'asturianu? pues tanto como la de la illesia sobre el sexo...
Y sobre la decisión de la Facultá, pues lo de siempre, una decisión política promovía seguramente por ciertos que tú y yo conocemos. Esto ye como lo que se decía de Franco, aplicao a Alarcos :"dexólo too atao y bien atao"

fivixx dijo...

Estoy leyendo esto y justamente ahora me acaban de enviar un mail con un video de tini areces encabezando una manifestacion por el asturianu nel estatutu d'autonomia en el 76... luego quieren danos lecciones de principios...

Iker dijo...

Por desgracia ,creo que todos los que tenemos una lengua propia "minoritaria" (en mi caso el euskera) sufrimos a los mismos exterminadores de la lengua. Luego diran que hay que respetar y empujar la cultura...si claro, claro. En fin, lo unico que podemos hacer contra estos peces gordos es seguir utilizando nuestras lenguas muertas (que mas quisieran ellos!!!!) para que no se pierdan.

Chela dijo...

Gorki, al principiu iba a pasar de poner nada de lo de esta "moderna progre" pero luego penselo y como la llibertá de espresión con la que se-y llena la boca pa falar ye un drechu de tóos pues decidime a
dedica-y unes llínies dende el coral jejejejeje. Nun ye que seya Filóloga, ye que tien la verdá asoluta, nes sos pallabres. O eso quier facer creer esta encantaora de culiebres.
Resulta que agora la que ta en peligru, en boca d'estos inteleutuales, ye l'español, que hay que defender a capa y espada "ante la ola de invasión separatista que amenaza ESPAAAAAAAAAAÑA" menudos xenios el Savater, Pombo y compañía.De profesión filósofos, hay ye nada.

La Señora Díez lo único de lo que puede presumir- a parte del so estupendu tipazu( a mi gustame como muyer madura jejejeje) ye de saber abondo bien como amarrase "al machito", y quedar na poltrona. Al acolumbrar que nel P(SO)E nun contaben con ella, llevantó les pates d'atrás, y decidiose a esplotar la figura del victimismu y a dar una imaxen de la España desmebrada pa con ello engañar a unos cuantos y de pasu nun dexar el pesebre acomodaticiu que tenía. Como dixera anantes. A mi esta señora, nun me engaña.

Haiga Salú

Chela dijo...

Olvidaraseme Gorki, ya lo que creo que los conocemos, conocemoslos abondo bueno, y cá vegada ta más claro que nun ye otra cosa que vendetta política, escondía detrás de problemes económicos y condicionamientos didáuticos por la llegada de los nuevos planes( a los que por ciertu la Universidá ya tenía que haber fechose fai unos años).
Pero bueno los del decanatu nun se queden atrás y faen política de la mala( pa nos, de la buena pa ellis) y agora tan sufriendo por nun haber dexaose aconsexar por los que tan a pie de cái.

De toes les formes, ye una noticia triste que en vez de facer avanzar a la Universidá lo que la fae ye retroceder. "Universitas Gotoris" empieza a furrular jejejeje. Menuda yos espera a los probes chavales que con illusión anicien los sos estudios de humanidaes porque quieren y non porque tien futuro económicu.

Haiga Salú

cotoya dijo...

yo, de la universidad ya nun espero un res, fuera tiense-y bastante respetu, pero dientru nun ye más que un ñeru de envidiosos infantiles. Seguru que too esto nun ye por razones académiques nin siquiera polítiques, son lluches personales o familiares, por el repartu de despachos o l'usu compartíu de la fotocopiadora.

Chela dijo...

Fivixx, lo del amigu Areces ye lamentable. Tien un endiosamientu y nes trazes de Nerón que nun y caben nel traxe y mira que ye anchu eh?

De tóus ye sabío que soy del Xixón( Del Sporting) y que digo Puxa y non Aupa( con tous los respetos pa la guapa pallabra en euskara).Y ye que fasta n'eso tan pequeño demuestra esti tío la inquina que-y tien al Asturianu. Nengun políticu vascu diría viva, ni puxa, ni amunt...pero esti megalómanu, n'un intentu más por negar la realidad daba saltos-y toy seguru que hasta mandó a los periodistes difundilo- al gritu de aupa sporting.Xunto con esto ta el tema del recibimientu al Sporting nel so PALACIO DE ORIENTE personal y de les ayudes económiques, algo que como asturianu dame vergoña, porque, a pesar de ser el mi equipu, una sociedá privada como ye esta, dedicada a lo que se dedica, tien que ser autosuficente y punto. Dellos saldranme con que el que te en primera va a xenerar perres y trabayu pa la ciodá y pa Asturies y tóo lo demás, pero eso son milongues teniendo en cuenta que esti gobiernu nuestru dexa pesllar empreses que primero beneficiaronse de les ayudes pa istalase equí, echando a la cai a mil trabayaores; nu invierte en creación de puestos de trabayu, etc. Hay perres pa'l fúbol y nun les hay pa lo demás? y va a ser agora el Fúbol la pita de los güevos d'oru.Esto ye de comedia.

La istrumentalización política de les llingues minoritaries como bien demuestra esi videu , ye absoluta, descarada y utilitarista.Una vegada que ya nun tien usu políticu, mandase a tomar po'l culu o lo que ye peor, niegase.
Vergoñante.
Haiga Salú

P.S-Has de mandámelu si puedes please!!!

Chela dijo...

Iker, tienes toda la razón, los mandamases de la política utilizan la cultura a su antojo pero se olvidan de ella en cuanto no les es útil. Somo nosotros, los ciudadanos los que tenemos que enfrentarnos a una realidad que en determinadas ocasiones se nos presenta con opiniones y medidas tan absurdas como estas. EN NUESTRAS MANOS ESTÁ PUÉS QUE NO NOS HAGAN CALLAR.
Haya Salud

Chela dijo...

Cotoya que nun te quepa duda nenguna. La Universidá por dientro- y selo bien por esperiencies de la vida. Ye un nieru de culiebres puru y duru onde se marquen unes xerarquíes tácites de lo más ridículo e intrasixente. En cuantes unu demuestra un poco de carálter y de competencia ya enseguida se tiren enriba pa que nun los dexes mal, especialmente los más mediocres y enchufaos ya que tan muy comodos tocándose los coyones y escaqueandose y si el buen trabayu d'otros yos desmonta el chiringuito ya nun saben que facer.

Esti casu concretu de la llingua asturiana, por culpa d'andar en mamoneos políticos y "guerres tribales" entre ellos acaben pagandolo los que quieren aprender y eso ye lo triste y penoso.

Yo nun me arrepiento de haber pasao pe la Universidá- les esperiencies humanes, la xente que conocí, los llibros que pude lleer por voluntá propia na so biblioteca, y un puñau pequeñu pero de buenos collacios que ficiera son algo que tengo en gran estima. De la docencia, los chanchulleos y la calidá moral y humana de munchos de los sos representantes fae tiempu que me curé, faciendoyos frente y riendome na so cara-Más d'un profesor/a que creía tener la verdá asoluta tovía cruza d'acera cuando me acolumbra de lloñe per les cais de la mio ciodá jejejeje. Tamién ye xusto decir que hay xente muy válida, que conecten y te traten como una persona y que te tresmiten allegría y ganes de deprender a la vez que te entretienen( pa mi la base de la docencia ye eso, el antigüu Docere et delectare llatinu. Dellos dexen la facoltá precisamente por nun soportar esi comportamientu infantil al que Cotoya fae referencia.Otros más pusilánimes traguen y conviertense en lo mismo años depués. Los menos enfrentense a esi elitismu retrogradu y ensin sentíu y son llibres-dientro o fuera de la Universidá, pero llibres al fin y al cabu.

Haiga Salú( que lo demás vien sólo )

Embracing Darkness dijo...

Cada día detesto más el terrible Plan Bolonia, que conseguirá que salgan de la Universidad autómatas, carne para las empresas privadas, y encima ligados a ellas mediante hipotécas.

Por si no bastase con el asalto de la privatización a la Universidad y la pretendida abolición de carreras no rentables (véase las de Humanidades), parece que también quieren arrasar con las lenguas "poco rentables" (ya me entiendes)

En fin, una vergüenza la destrucción de la cultura que se está llevando a cabo en Europa en pos del beneficio económico de grandes empresas y hombres poderosos.

Saludos

loriu dijo...

Tristes momentos pa los interesaos, los curiosos, los falantes..y los simpatizantes.
Lo peor, ye que otros, murriendo de risa, sin saber, o peor aún, sin dase cuenta de lo que se está jugando y lo que tamos perdiendo.
Par y pasa..pues pasa y nun xodas,llueu vendrán con los "yo nunca tuve en contra, nun tocaba, nun era el momento", pues bien, llegarán les palmes,los abrazos, los -ven aquí home que vamos celebralo-, llegará, más tarde que pronto, y a ver, a ver entonces on ta caún y que diz cada cual.
Hace tiempo leí que la diferencia entre una postura personal y una científica era que a la segunda le es inherente la disposición de modificar su saber, y de la mano su convicción y su conducta. En la primera cabe pensar que es algo característico del individuo si la persona en cuestión fuera sensata. No importa el conocimiento, importa la actitud. La ignorancia, la indiferencia o el desconocimiento no son preocupantes, lo que sí lo sería, en cambio, es imponerlos.

Chela dijo...

E.D. Bolonia, o al menos su puesta en práctica hasta ahora es una falacia de marca mayor. Se busca una especialización ficticia pues ya no hay mercado laboral en el que integrar a los futuros licenciados?? diplomaDOS? mastericzados? no saben ni como llamarlos. La eliminación de las Humanidades, desde la pretendida postura de darle forma y empuje es, en mi opinión, un fracaso total que lo único que lleva es a lo que mencionas, a educar a gente como robots pero robots que no saben leer ni escribir-entiendase por esto que no saben interpretar ni lo que leen ni lo que escriben ya que se busca eso también en cierta manera, gente que sea muy buena en su trabajo pero que no de problemas, es decir, que no piense por si misma. Modelo Yankie en una palabra.
Haya Salud

Chela dijo...

Esa frase final Loriu, merez un post en si misma porque reflexa de manera perfecha lo que ta pasando. La cultura de un pueblu nun se puede dexar enxamás ne manes de quien pretende que seyamos inorantes de lo que ellos consideren oportunu n'esi momentu.Haiga salú

somebody dijo...

酒店經紀人,菲梵酒店經紀,酒店經紀,禮服酒店上班,酒店小姐,便服酒店經紀,酒店打工,酒店寒假打工,酒店經紀,酒店經紀,專業酒店經紀,合法酒店經紀,酒店暑假打工,酒店兼職,便服酒店工作,酒店打工經紀,制服酒店經紀,專業酒店經紀,合法酒店經紀,酒店暑假打工,酒店兼職,便服酒店工作,酒店打工,酒店經紀,制服酒店經紀,酒店經紀