miércoles, noviembre 29, 2006

FIESTES DE SERONDA


FIESTES de SERONDA en SMRA. Los Nabos.

Sotrondio, capital del conceyu de Samartin del Rei Aureliu ( L’entregu, Sotrondiu y Blimea entre otru cientu pueblos) ta situáu na cuenca minera y ye’l pueblu de mio madre. So padre, mio güelu, quiso xuntamos a to la familia aprovechando que se facien les fiestes de Seronda y p’allá fuimos tous, siempre gustosos de reunimos alrior d’una mesa pa yantar, cantar y reir xuntos. Nestes feches y pa conmemorar les fiestes ye típico de la zona’l comer los nabos. Pero vamos por partes. Cocinaben mio ma , mio güela y mio tia, mientres los paisanos preparabemos la sidra y el vinu y arreglabemos el mundu. A eso del mediudía, ya con toó fecho colamos pa la plaza’l consistoriu onde había feria, banda municipal, artesanía, y pareyes de baile danzando al son de una gaita y un tambor ( por fin una fiesta sin banda de gaites!!!). Como ye constumbre y aprovechando’l día soleyeru que mos había tocao fuimos a tomar el vermú a un par de chigres ( de cada vez jejeje) onde trasegamos delles botelles de sidra y alguna que otra de vinu entre rises y comedies. Una cosa guapa de esa fiesta, ye que per los bares va pasando una pareya de tamboriteru y gaiteru, tocando gratis pa la xente y tomando algo. (Pensaba yo al velos que como tomaren un vasu vino o una botella sidra en cada bar la moña iba ser fina- al final tocaríen buleríes!!)
Vamos con lo gastronómico. Nosotros comiemos na terraza casa mio tía, con un solín de seronda que daba gustu y en homenaxe a la mio familia materna y a esi día va esti Sursum Corda. Haiga salú.El menú típicu pa cellebrar esta fiesta(tanto en casa como na mayoría les cases) ta formáu por:(ver post Scriptum abaxo)

Pote de Nabos
. Nabos troceaos con compangu ( chorizu, morciella, llacón y ternera)

Callos
Chuleta de ternera
Casadielles
Bodega:
Rioja
Sidra Cortina
café, copa y puru jejejeje

SURSUM CORDA

Monteclavijo
Crianza: Joven
Añada: 2004
Tipo de vino: Tinto.
Denominación de Origen: Rioja.
Casta: Tempranillo (100%).
Bodega: Criadores de Rioja Alberite
Cata: De color rojo cereza, destaca por su aroma fresco y afrutado.En boca hay recuerdo de frutos rojos y equilibrio total del retrogusto.Un vinu de los de to los díes que ye la prueba feaciente de que por tres euros tovía se puede comprar vino muy muy competente. Ye un vino buenu, que contenta y satisfaz tanto a bebeores avezaos como a recien llegaos al mundu del vinu.Que tomen nota y que aprenden delles vinateríes pijes onde la mayoría de lo que tienen ye puxarra, adornao en copa y carísimo, pero puxarra al fin y al cabu.

Viña Albina Reserva 2000
Crianza: Reserva
Añada: 2000
Tipo de vino: Tinto.
Denominación de Origen: Rioja.
Castas: Tempranillo y mazuelo
Bodega: Bodegas Riojanas
Cata: Color rubí con ribetes teja muy brillante.Elegante en nariz, aromas armoniosos, matices de crianza con notas especiadas y varietales.En boca bien constituido, con buena acidez y taninos pulidos. Muy equilibrado. Un señor vinazu, d'esos que me gusten a mi, de los que rellenen la boca y allegren los sentíos. Detrás d'esti vino hay una bodega de muy buena solera.Una maravilla de vino altamente recomendable.


Sidra Cortina
Tipo:Sidra Natural
Tipo manzana: Roxona y xuanina
Alcohol:6%
Llagar: Sidra Cortina-Coro Villaviciosa
Cata: Fresca, suave y sabrosa, es una sidra de buen espalme, con un pegue correcto y un aguante muy bueno.De color rubio pajizo tiene un persistente sabor,con un matiz de acidez justo y un gusto a fruta acentuado por el punto exacto de carbónico.En boca es sabrosa, referescante y plena. Y además ye cantarina jejejeje La verdá ye que a mi gustome... siendo la hora'l vermú nun hay nada que me guste tanto como una buena botella sidra al abrigu una tertulia matutina."Se oye cantar una gaita se oye tocar un tambooooor"

Cardenal Mendoza Brandy Solera.
Tipo Licor: Brandy Español
Envejecimiento: Roble Francés
Origen: Bagazo de uva.....
Alcohol:38%
Bodega: Romate
Cata:..... Ye la primera vez que faigo un comentariu d’un llicor, y supongo que nun será la última. Nun soy un gran bebedor de brandy pero si un defensor d’un tipo de bebida que me paez muy personal e interesante y que nun hay que confundir con el so primu francés, el coñá.Debo decir que ye muncho más suave y más sabrosu de lo que yo pensaba- tamien ye verdá que tamos ante unu que ye de los meyores que hay nel mercáu hoy por hoy. Suave al paladar, calienta bien al principiu pero tien un pasu per boca suave, que dexa un gustu a uva madura, a miel, madera y a flores que lu fae muy golosu. En su favor decir que ye un dixestivu muy buenu. Como anécdota recordar que el nuestru amigu Tasos agarró una buena con mio pa y conmigo en mio casa a principios del mileniu bebiendo esti brandy. Un abrazu Sostá.

P.S.Esti ye parte'l menú que mos ofrecieron mio ma, mio güela y mio tía: