martes, mayo 23, 2006

"WITH A WILD RUSH OF JOY"

22 de mayo de 2006, Cumpleaños de Arthur Conan Doyle (Edinburgh 1859-Sussex 1930). Pa mi ye un de los meyores escritores in English Language, a parte de resultar un personaxe en si mesmu. Yera un tipu socarrón, Divertíu, amenu y aventureru. Una d’eses persones imaxinatives, actives y dicharacheres que ya desde guaje contaba histories pa´entretener y facer reir a la xente. En vez de dedicase a la pintura y a la arquitectura como el resto la so familia, decidiose por la medicina y tras unos malos años internu con los Jesuitas en Inglaterra volvió a Edimburgo a estudiar la materia.Voy contavos una anécdota que demuestra esta condición de home con gran sentíu del humor. Nel añu1881, llicenciose en medicina y al recibir el "Bachelor of Medicine and Master of Surgery degree” fixo un chiste sobre si mesmu y punxo-y debaxo, escrito a mano, "Licensed to Kill."( llicencia pa matar).

Cómo aventureru, la faceta suya quiciaes más desconocida, anduvo pel mundu embarcáu, primero como asistente practicante nun balleneru, que recorría les agües de Groenlandia y onde sintió "awakened the soul of a born wanderer" usease “ que había nacío pa’l vagabundeo”. Depués entró de médicu nun vapor, que diba de Liverpool a la costa oeste de África. Dexolo pa poner una consulta nun pueblu pero nun yera feliz del todo y dedicose a escribir. Con la publicación de A Study in Scarlet (Estudio en Escarlata), onde introducirá al más famosu detective de tós los tiempos, Sherlock Holmes, consigue la fama y el dineru suficiente pa ser llibre por primera vez na so vida, y poder dedicase a escribir. A partir de ahí empieza la so llucha particular y contradictoria; nunca tá contentu pués piensa que nun ye lo suficientemente reconocíu como poeta, dramaturgu o historiador-facetes en les que destacaba con destreza- y que sólo gusta por Sherlock Holmes. Por un llau ye un tipu que defiende la lóxica, el razonamientu y la deducción, por otru lláu ye un adictu a les cuestiones espirituales y sobrenaturales. Pacifista y filantropu declaráu, alistase, sin embargu, pa ir a la Guerra de los Boer. Esa filantropía llevalu a querer ser políticu n’Escocia, Fue políticu radical de Izquierdes acusáu de ultra católicu y derrotau una y otra vez. Nun para y lo mismo boxea, que xuega’l golf, que monta en globu o pilota coches de carreres mientres escribe infinidad de artículos. En fin, Un home contradictoriu y a la vez xenial, un alma llibre, con unes ganes terribles de vivir y de suañar.Nun en baldre, Les sos últimes pallabres fueron un “You’re Wonderful” a la so muyer y a los sos fíos y mientres, sonreía. Por fortuna ye y será siempre inmortal.

En Homenaxe sirva esti breve paséu por Edinbra, tomando unes Ales y visitando los sitios que lu recuerden y lu faen eternu.

10 comentarios:

wee Linda dijo...

I'm there, ay, that's my cityyyy

cotoya dijo...

Gran ciudad y escritor, pero para edimburgués famoso prefiero al tísico Stevenson. No se por qué, pero a Doyle lo asocio más con londres que con edimburgo.

Por cierto vaya par de ales las dos primeras de la foto de los cañones, y todavía nos queda pendiente entrar en la fábrica de Caledonian.

chela dijo...

Pa Stevenson toy resrvandome ya que ye un de los mios tres favoritos de esi siglu( xunto con Kipling y Poe). A la Caledonian tenemos que volver sin falta. Por desgracia a la Mcewans se jodió entrar como tal ya que nel 2004 cerró y comprola la North Brewery o algo así, y produz nueves cerveces pero bueno.Ya se verá. Cheers Pal.

kike dijo...

Grande Chela, bonita semblanza del escritor.

Tu retrato me ha recordado mucho al Sherlock Holmes de Billy Wilder, esa melancolía cubierta de morfina....

chela dijo...

En realidá ye increible, pero casi 76 años depués de la so muerte seguimos uniendo y faciendo unu'l binomiu Doyle-Holmes. Sabíeis que lu mató 2 veces y por dos veces lu tuvo que resucitar? y que yera un consumau historiador y un hiperactivu incansable? El personaje de Holmes ta basáu nun profesor suyu maestro de la lóxica aunque por siempre ligáu al rostru de Basil Rathbone y en menor medida ( aunque pa mi xenial) al de Peter Cushing en "The Dog OF the Baskerville" y al del Gran Cristopher Lee a partir de los 60. Ah pa otru dia falaremos de Arsene Lupin de Maurice Leblanc

cotoya dijo...

Coincidimos en escritores además de en cerveza, a la lista añadiría a Richard F. Burton como personaje completo.
Al que le gusten las historietas recomiendo la protagonizada por ese profesor de Conan Doyle, El Prof. Bell, con mucho de Holmes y de todos los demás.

chela dijo...

Ye verdá cotoya,tas falando de Burton el viaxeru y espía? sólo leí artículos sobre él y ye un personaxe únicu.Fué el primer europeu en tar en la Meca y visitó y fizo mapas de un mundu árabe hasta esi momentu desconociu. Un verdaderu maestru. Bueno ya falaremos de ello más alantre tomando unes pintes de buena ale.

kike dijo...

Si veis Telemadrid esta noche emiten El Perro de Baskerville.

chela dijo...

Gran película aunque el títulu original ye "The dog of the Baskervilles" una gran obra si señor.tengola en deuvede

somebody dijo...

酒店經紀人,菲梵酒店經紀,酒店經紀,禮服酒店上班,酒店小姐,便服酒店經紀,酒店打工,酒店寒假打工,酒店經紀,酒店經紀,專業酒店經紀,合法酒店經紀,酒店暑假打工,酒店兼職,便服酒店工作,酒店打工經紀,制服酒店經紀,專業酒店經紀,合法酒店經紀,酒店暑假打工,酒店兼職,便服酒店工作,酒店打工,酒店經紀,制服酒店經紀,酒店經紀