martes, marzo 14, 2006






SURSUM CORDA

Segunda entrega de la sección “eno-birrolóxica” en una quincena plagada de nueves sensaciones en les qu’el paladar llevome a recorrer sitios tan dispares como Chequia, Austria, La raya de Portugal, Alemania o Cádiz. Reflexu de esi periplu de los sentíos son les siguientes llínees. Espero que sean del agradu de todos. (Sigo procesando les vuestres peticiones nun vos impacienteis ni vos acostumbréis.)



CERVECES DE LA SEMANA
( recorda-y siempre El Águila Negra S.A. fecha en Colloto, Oviedo desde 1898 a 1993)


Super Bock

tipo: Lager

fermentación: alta

alcohol: 5,6%

notes de cata: Cuerpu sólidu que se aprecia al primer sorbu con carácter y gasificación adecuada y de evolución firme. Sabor intensu con predominiu de notes de malta lixera y regustu cálidu de lúpulo que-y da esi toque distintivu y enerxéticu carácter.

Pa mi sin duda ye hoy por hoy y tras la desaparición del Aguila Negra la “a meyor cerveja da península ibérica”. Podía tar falando pelo menos “500 oras” de la grandeza de esta cerveza. Son munchos los recuerdos y los llugares onde fui feliz con ella entre les manes:
Leiria, Lisboa, Cabo da Roca y Oporto cuando descubrí Portugal en un viaxe llocu rodeau de amigoes y rises.
Coimbra, Galegas, Condeixa Pousaflores, cuando Berta enseñóme el país con los sos güeyos y la so alma y conocí a laos sus amigoas. Grandes tardes de charla y comedia y superbock, grandes sobremeses falando portuñol o meyor portuastur y fraguando una unión de amistá sincera. Uviéu, a onde Marta “a querida amiga portuguesa”, conoceora de la mio passao traerame un barril de 5 llitros con los que invité a los collacios a degustar de esti manxar.
La Beira, durante el casamento “da miuda marta e o gran jorge”,en Entroncamento, tomando superbock antes de la boda nun chigre a 0,75 centimos el terciu ( ponesme una caxa rapás, fas favor”. Tovía la siento na boca.


Schöfferhoffer

Tipo: cerveza de trigo dunkel, (negra)

Fermentación: alta

Alcohol: 5%

Nota de cata: Oscura, gasificación y espesor típicu de les cerveces de trigo,con munchu cuerpu, sensación seca en boca y regustu a tostáu, aroma final a clavu. Pienso que ye ideal pa tomar en casa engancháu al Messenger, viendo partíos basket o películes de hosties y artes marciales ye lo que yo llamo una cerveza “Hard Boiled”. Con los amigos de cena en casa, como postre y escuchando a los Ramblers. N´el hipercor tá de oferta a o,99 e.



Primator Nachod

tipo: Pilsener

Fermentación: Alta

Alcohol: 5.4%

Notes de cata: Inconfundinble sabor proveniente del refináu balance entre el lúpulo zatec y el malteau exactu de les maltes de Moravia, qu'al fundise ámbos col agua de la zona configuren el asombrosu sabor plenu, llenu de matices como son, esi suave amargor, esi delicau aroma a cereales y esi cuerpo potente y ligeru a un tiempu. Fue una de eses chiripes de “cazaofertes”-pasión que tengo por entrar nos comercios e intentar ver si hay algún chollu. 10 botelles de mediu litro, 5e(restos de navidá). Ideal pa degustar con los collacios amantes de la birra, comiendo unes patatuques y unos frutos secos ,escuchando a Dr Feelgood y viendo fotos de muyeres desnudes. Les versiones Premium lager y Dark lager ( ambes muy recomendables) tan a 0.64 e la botella de terciu.



VINOS DE LA SEMANA

"EL PRIMER VASO DE VINO ABRE AL SEGUNDO EL CAMINO" ( popular)


Durius
Añada: 2000
Tipo de vino: Tinto.
Zona geográfica
: Castilla y León.V.C.P.R.D. de las Arribes del duero
Tipo de uva: Tinto Fino, Tinta de Toro, Garnacha
Bodega:
Durius

Empezamos po`l baratu. Ye aparte de baratu muy muy competente…y ye que mal que nos pese a los republicanos el marqués de Riñon( Griñón) sabe la ostia de vinos, buenu con decivos que ye enólogu y biólogu. Pero claro teniendo tol tiempu del mundo pa facer vinoasí cualquiera… si trabayara nun facía ni Aspiazu(miticu en La Caleyina). Bueno a lo que voy. Pa mi gusto nun falla. A 3,55 en hipercor. Ye asequible y val tanto ap un rotu como pa un descosíu. Sorprenderavos esti vino de los arribes del Duero. Entre Salamanca, Zamora y la raya con Portugal.(hay version blanco peo nun lu caté). Por cierto, de flipar la Hacienda Zorita. Antigüu conventu reformau en bodega y hospicio onde pues quedate a dormir y yantar( o al revés) y ver como se fae’l vinu d’esta bodega. Eso si empeña el anillu de la comunión porque vaya clavel.

Notas de cata: Intenso color rojo granate con tonos picota. Aromas frutales que conjugan perfectamente con las notas frutales aportadas de la crianza en el roble francés.



Pardevalles 2004

Añada:2004

Zona Geográfica V.C.P.R.D. - Vino de Calidad Tierras de León

Tipo de vino: Rosado

Tipo de Uva: 100% Prieto Picudo

Bodega: Viñedos y Bodegas PARDEVALLES .Valdebimbre,León

Otru de los vinos que atopamos mio pa y yo en uno de esos viaxes en familia a les zones vinícolas de la peninsula. En esti casu fuimos hasta Valdebimbre, en Lleón onde hay una gran cantidad de bodegues y onde se trabaya la uva prieto picudo sacando d’ella un excelente rendimientu y produciendo unos vinos tanto tintos como claretes de gran fartura, digo factura. Lo bueno ye que nun son muy conocíos y dellos tienen un calidá que yos permite competir con famosos rosados con DOC con una más que interesante rellación calidá preciu( ta a 3 e embotellao y a 1.20 a granel). Lo malo ye que en cuantes se descubra van a joder tol vino que se ta faciendo siguiendo la receta orixinal de fae sieglos. Presta abondo dir a la bodega, ver a los paisanos trabayar el vino, catalo allí y luego comprar a granel y embotellao. Si a tó esto y xuntes dir pa Lleón capital a tomar unos vinos y unos pinchos, y acabar comiendo en La Gitana, un bar onde ponen una carne a la piedra que espatarra ya nun vos digo más. Esti ye un vinu ideal pa, en versión Bag-in-box de 15 llitros compartir con los collaceos y les moces una comida fraternal, regando’l gaznate con esti vinu y cantnado na sobremesa,como debe ser.

Notas de cata: colores intensos de frutos rojos. Aroma sincero a grosella joven bien integrado suave y sabroso en boca con esa pequeña alegría de la aguja natural rápido final. pero gran equilibrio. Maridaje especial con carnes, arroces y cocidos.


Castillo San Diego 2004

Añada: 2004

D.O.: Vino de laTierra de Cadiz

Tipo de vino: Blancos sin crianza

Tipo de Uva: 100% Palomino fino.

Bodega: Bodega Antonio Barbadillo

Por casualidá un día pa una cena en casa nun se quien alguien llevó una botella de Castillo San Diego y desde entonces quedé enamorau de esti vinu que paez torpe y probe pero, creo yo, en esa sencillez ye onde reside la so gracia. Desde entonces llucho a diáriu con los defensores de los blancos de Rueda, de los Albariños o de los blancos catalanes y valencianos. Prefiero esti y además a casi to la xente que lu doy a probar acabay gustando. Fae poco descubrí que ye el vinu blancu más vendíu de La península este, y que la bodega fue la primera en embotellar vinu blanco en Andalucía, hallá por el 1821. De preciu anda muy bien, unos 3,30 que aunque nun lo parezca ye de les meyores relaciones porque los competiores directos son más caros pero no por ello meyores( dellos son incluso peores aún y lleguen a los 7 e) y los más baratos casi nun merecen la pena( personalmente nun me fio de un vinu de 1,25 aunque la botella sea preciosa y la etiqueta una obra d’arte) aunque siempre hay sorpreses. Ye un vinu ideal pa comer una paellina con la moza nun domingu de calor y resaca, con amigos nuna terraza tomandolu bien friu nuna mañana o nuna tarde de sol de mayu, rascandose la barriga, riendo y viendo la vida pasar con allegría.

Notas de cata: Color amarillo pálido, con reflejos verdosos, tiende a color oro pálido llegando a dorado. Franco o limpio de gusto, con aromas florales y afrutado, armonioso, ligero y poco ácido. Maridaje: Acompaña bien como aperitivo o durante la comida, especialmente acompañando a pescados y mariscos, así como con quesos frescos y jamón.

10 comentarios:

Anónimo dijo...

Muy guapina la páxina chela, aunque a mí desbórdame un pelín tanta erudición. En italia estos días el merucu y un servidor dimos buena cuenta de rossi della casa, acompañando pizzes romanes, y de los toscanos del padre de Mari, y de algún chianti en colle. Nel apartáu de birres cayeron becks, alguna moretti, alguna nastro alla spina y unes xarres bien grandes acompañando a un rico panino en una terraza con vistas a la piazza del campo. Todo ello perbono, dolce vita e non far niente...
Noele Babele

Erdinger dijo...

¿eso de la cerveza hard boiled y les películes de hosties, que ye por el resacón que deja el trigo?

Les blanques bávares entren muy bien en veranu, pero luego dejen un clavo y una pastosidad en la boca, que pa que quieres resaca.

chela dijo...

De erudución nada espabilau esto ye eprobar y probar. Además caya traidor que nun cumpliste lo acordao jejeje. Ya te daré yo a ti erudición

chela dijo...

Algo hay de verdá erdinger pero la trigo dunkel ye un poco más lixera. Personalmente prefiero el trigo en otoñu o inviernu debo ser masoca jejeje

Kike dijo...

A mí me cuesta mucho probar cosas nuevas pero como en mujeres no va a poder ser, ni aunque quisiera, tendré que recorrer los supermercados en pos de tus consejos.
Ahora tengo junto a mí una Voll-Damm que junto a la Mahou clásica y la Día con gaseosa constituyen mi triunviratio domiciliario.
Eso de la cerveza de trigo, ¿de verdad os gusta?, una vez me invitaron a una Franciscana y me pareció una puta mierda.
Babuino, ¿ni una Peroni?.

Anónimo dijo...

de verdá que lo siento lo de non portar nessuna birra, nun ye un tópicu, pero debe ser el primer viaggio nel que nun traigo ná pa nadie. Será que al faceme vieyu divento también más desastroso... o serán los "cannoni" della toscana...
puedo prometer y prometo que nel próximu viaggio (igual grecia) traeré productos alcohólicos pa los collacios.
babele

El Brujo dijo...

La verdad que no he leido el texto entero porque no tengo moral y me desborda, como al Patrón... Pero prometo leerlo poco a poco. Mi última cerveza fue una Warsteiner que pillé en el Eroski, y que no la probaba desde el verano noruego de 2001...

chela dijo...

tu si que desbordes varas que yes un varas

chela dijo...

Que nun pasa nada joder otra vez será.

MustangMan dijo...

This blog is awesome! I have a horse related site. Check it out if you get time :-)
MustangMan